حسین رونقی با قرار وثیقه آزاد شد

این فعال مدنی پس از آزادی از زندان به دلیل افت فشار ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

حسین رونقی در زندان، اعتصاب غذای خشک کرده بود و پس از آزادی از زندان به دلیل افت فشار ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد-ویکی‌پدیا

خانواده حسین رونقی، از آزادی موقت او با قرار وثیقه خبر دادند. حسن رونقی، روز چهارشنبه دهم اسفند‌ماه در توییتر نوشت که برادرش با «تلاش بی‌وقفه وکیل» و کسانی که «فریاد آزادی حسین را سر دادند» آزاد شد.
حسین رونقی در زندان، اعتصاب غذای خشک کرده بود و پس از آزادی از زندان به دلیل افت فشار ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد.
در روزهای گذشته، احمد رونقی، پدر حسین در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه فرزندش را «ربود و شکنجه کرد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


او با اشاره به اعتصاب غذای خشک حسین رونقی در زندان، گفت که علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه پاسداران را مسئول جان پسرش می‌داند.
حسن رونقی، نیز روز سه‌شنبه نهم اسفند در توییت‌های جداگانه‌ای اعلام کرده بود که با وجود موافقت با قرار وثیقه، حکومت برادرش را با «بهانه‌های الکی» در زندان نگه‌ داشته است و به او گفته‌اند که امروز نمی‌گذاریم از زندان بیرون بروی.
حسین رونقی روز چهارم اسفند پس از خروج از خانه ناپدید شد و سپس خانواده‌اش خبر دادند که این فعال مدنی ربوده و بازداشت شده است. 
مأموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران، روز پنجم اسفند نیز به خانه این فعال مدنی رفتند و برخی وسایل شخصی او را با خود بردند. روز هشتم اسفند نیز حسن رونقی از تماس حسین با خانواده خبر داد و گفت که برادرش در زندان، اعتصاب غذای خشک کرده است.
حسین رونقی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی محکوم و زندانی شده بود. به گفته خانواده رونقی، حسین به دلیل تحمل سال‌ها زندان، به بیماری کلیوی، ریوی، پروستات، غلظت خون و گوارش مبتلا است و در حال حاضر هم او غده‌ای در گلو دارد که باید زودتر جراحی شود.